Türkiye'deki Mostbet bahis şirketi resmi bir lisansa sahiptir ve spor bahislerinin ve çevrimiçi casino oyunlarının güvenliğini ve adilliğini garanti eder. Burada size para yatırmak ve çekmek için çok sayıda yol, yüksek oranlar, çok sayıda etkinlik, çeşitli bonuslar ve promosyonlar, ücretsiz bahisler ve bedava dönüşler sunulacak. Kullanışlı mobil uygulamamız Mostbet'teki spor bahisleriyle ilgili güncel bilgilere sahip olmanıza yardımcı olacaktır.

Концепцията

Реализацията на проекта отне по-дълго време от обикновено. Иво пристигна в студиото с китара в ръка и след кратко програмиране на ударни инструменти изпя песента. Иво имаше ясна представа как иска да звучи песента и с какви инструменти. Идеята му беше минимализъм с изнесен глас.

Обмисляйки проекта, реших да програмирам ударните в стил Фил Колинс с много перкусия и гейт барабанче. Басът беше с кратко звучене, като в синхрон с касата правеше много добра основа за останалите инструменти. Изпратеният до Иво суров микс на първия куплет обаче не се оказа това, което изпълнителят желаеше.

Преосмислих отново цялата песен и започнах от нула. Трябваха ми акустични инструменти – струнни и медни духови. Logic 9, с който работя, няма такива и се наложи да използвам Reason 5 и допълнителна библиотека със звуци.

Програмиране

Струнни, медни духови, флейта и пиано.
Направих струнен инструмент, който трябваше да изпълнява функцията на щрайха в един симфоничен оркестър. Вместо да зареждам няколко семплера (модула в Reason), всеки с различен звук, аз програмирах един, като дадох нужния диапазон на всеки един инструмент. Звуците на контрабаси, чели, виоли и цигулки бяха заредени в един NT19 инструмент, като запълваха само естествените зони за звучене и диапазон на клавира. Всеки получи свой изход, бяха панорирани както са в симфоничен оркестър и на всеки беше дадена лека компресия.

По аналогичен начин беше създаден и брас инструмента, който включваше туба, тромбони и тромпети. От Reason използвах също семпъл на акустично пиано, което при миксирането беше панорирано в противоположна посока на това от Logic. Флейтата беше последният инструмент, който беше „вързан“ от Reason. По аналогичен начин използвах 4 различни семпли за създаването на звука на флейтата. Те бяха насложени един върху друг с различни велосити зони, като по-слабото велосити тригваше „въздуха“, а по-дългите ноти вибратото. Почти както при свиренето на един истински флейтист/ка.
Стринг и брас секцията от Reason бяха дублирани с такива от Logic.

Reason беше свързан с Logic чрез ReWire, като в миксера на Logic всеки от инструментите на Reason получи свой отделен AUX, като по този начин използвах плъгините на Logic 9.

Ударни.

За барабаните използвах само семплите, идващи с Logic, но наслагвани в различни комбинации. Касата беше компресирана паралелно, като паралелният трак беше със доста агресивен еквилайзер както компресор.. За барабанчето, комбинирах 2 звука, които бяха паралелно компресирани. Допълнително ползвах и четки, пляскане (handclap), както и много тихо програмирано барабанче, което запълваше и имаше функцията на второстепенни удари, както един барабанист запълва. Четките бяха също паралелно компресирани.

Хетовете (2 различни фуса) и чинелите бяха настроени и панорирани. Имаше и добавено дайре.

Ударни куплет Ударни припев
      Drums-vers
      Drums-chorus

Китари

Записаните писти за китарите бяха 9. Акустичната китара всъщност е от EXS 24, но дублирана от истинска акустична с по-ниска сила. Добавени бяха 2 акустични ритъм китари, панорирани съответно ляво-дясно. 3 китари с дисторшън, отново ляво-дясно-център *не винаги в унисон, а всяка със своя партия), „чиста“ електрическа китара. Всички ефекти, усилватели и кубета са генерирани от Logic.

Китари втори куплет Китари трета част
      Guitars-Vers
      Guitars-3rd

Бас.

За звукът на бас китарата ползвах отново готов презет от EXS 24, комбиниран с истинска бас китара. Електрическата бас китара беше а много лошо качество, а и липсата на усилвател не помогна за добрия запис, тъй като тя беше директно включена в миксера и през субгрупите записана в Logic. Басът беше паралелно компресиран, използвайки PRE SEND към AUX. Беше добавен и суб бас.

Клавишни.

Едното акустично пиано беше използвано от Reason, комбинирано с едно от Logic. Тези акустични пиана се включват на припевите и третата част. В началото се ползва електрическо пиано от Logic с много преработки и добавен дисторшън.
Постарах се да доближа звукът на органа до познатия Hammond.
Използвах и няколко пада, както синт звуци с движение с тях.

Падове Оркестър
      Pads
      Orchestra

Вокали.

Основният глас беше копиран 2 пъти, като новите два трака бяха панорирани ляво-дясно. Основният глас в средата беше обработен доста агресивно. Двата допълнителни гласа бяха прекарани през китарни усилватели, като на единият от тях беше добавен дисторшън. И двата бяха изместени във времето с милисекунди.
Бек вокалите бяха изпяти от Дорислава Атанасова (участничка в „Гласът на България“), хорът през Вокалист 2, като беше записан 2 пъти с по три гласа и панориран.

      backvox

Ефекти

Използвани бяха 3 вида ривърб и 2 дилея, като те бяха разделени между вокали и инструменти.

Миксът

За мое улеснение, групирах инструментита, като групите ги изпратих към различни бусове. Така например всички китари бяха групирани и изхода им изпратен към един бус. Същото последва оркестъра, ударните, вокалите, клавишните и т.н. включително ефектите.
Използвах много автоматизация. Препоръчах на Иво да мастерираме песента на друго място и той се съгласи. Затова направих звученето на песента, както и балансът и мястото на различните инструменти.
Получи се много добре. Мастерът беше поверен на моят голям приятел Tommy Hansen от Jailhouse Studio в Horsens, Дания. Горещо препоръчвам неговите услуги, тъй като има огромен опит и апаратура.
Крайният резултат

Аудио

      Dream_mastered_jailhouse

Видео

От: (Mister J)

Оценете
Иво Руев – Dream

Можете да коментирате чрез:

Loading Facebook Comments ...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *