Заинтересован от следното прес съобщение, което прочетох около 20. декември:


Остава обявяват конкурс за ремикс на новата си песен „Лека Нощ”. Първите два ремикса харесани от групата и феновете й ще влязат като бонус тракове в новия албум. За получаване на линк с траковете на песнта, желаещите да участват могат да пишат на електронната поща на групата: хххххххх@gmail.com до 31.12.2011 г. Срокът за изпращане на готовия ремикса е до 31.01.2012 г. на същия адрес. Парчето с модерно звучене е по текст на Свилен и музиката и арнажимента на цялата банда. Съвсем скоро песента ще се сдобие и с видеоклип, в който ще участва нашумелият български актьор Мариан Вълев. “Лека нощ“ е първият сингъл от предстоящия албум, върху който Остава работят. До момента събраният материал е петнайсет демо парчета, от които само част ще бъдат включени в него.


реших да се забавлявам около Коледните и Новогодишни празници.

Оригиналът:

      ostava-original-goodnite

След няколко прослушвания реших, че би било оригинално песента да бъде в реге, като получи модерно звучене. След изпращане на мейла до Остава, получих файловете, които включваха писти на вокал, беквокали, китари (без бас), стерео и моно файлове със звук на синтезатор.

Процесът.

Импортнах гласовете в Logic и ги конвертирах в по-бавно темпо. Оригиналът беше в 172 bpm, а аз го свалих на 160. За мен това беше темпото, което е перфектно за реге варианта. Прослушах и някои от останалите писти, след което решението ми беше да използвам един типичен пасаж на китарата, движещ се по разложени акорди, както и синтезаторните писти (2 на брой). Това и бяха единствените оригинални неща от песента.

Все още нямах изградена представа за началото на песента, затова започнах директно от влизането на вокала. Програмирах реге ритъм и бас, който да е традиционен, но и раздвижен. Ударни и бас бяха луупнати през цялата песен, след което записах ритъм китара, която е типична за регето – на всяко второ и четвърто време. Китарата е истинска, а не от виртуални инструменти или семплери.
След това започнах да работя по-задълбочено върху барабаните. Ясно ми беше, че традиционалното реге няма да има успех, затова и реших да ползвам дъб елементи. Тук трябва да кажа, че DJ Shamanez ми даде много добра идея. Той ми препоръча да прослушам някои записи на Mad Professor, King Earthquake и други изпълнители в стил DUB. Целта беше да се използва типичното не-синхронизирано ехо, което ползват тези много добри диджеи.

Автоматизацията в този проект беше моят най-добър приятел. 70% от всички писти бяха автоматизирани по различни функции – от елементарните Volume, Pan до Send, FX, LFO, Feedback и т.н. и т.н.

В края на статията можете да разгледате различни снимки, за да визуализирате плъгините, които ползвах, както и процесите, автоматизацията и мастеринга. Можете да чуете и различни части на отделните инструменти, използвани в ремикса.

Кое, какво, как

Ударни – писти, звуци и ефекти. За всеки звук, отделна писти и различна обработка

Каса 1 (kick) – раздвижена, използвана за ритъм. Каса 2 – на 1во и 3то време. Каса 3 – субкаса, огледална на каса 2, паралелно компресирана на 2.
Барабанче (snare) – 3 комбинирани звука. Барабанче 2 – ривърс
Бийт – част от бийт, „разтегнат“ дп темпо с добавен дисторжън, гейт, стерео, кратък дилей и ехо. Бийт 2 – чист и тих (volume)
Чинели 1 и чинели 2
Фус 1 и Фус 2 – панорирани L+R и различно обработени
Шейкър
Каса, барабанче и фус – служещи за сайд чейн (side chain) и контролиращи синт звуци и някои бас звуци. Програмирани по следния начин – каса с удари на всяко време, барабанче на триоли (от четвъртини), фус на 2ро и 4то време.

Ударни куплет
      DrumsVers
Ударни преход и DUB
      DrumsDrop+Dub

Бас

Електрически бас за първи куплет, Синт бас, заедно сys суб бас (Real Fat) стерео с променящо се LFO за цвят на звука. Синт басовете се контролират от барабаните за сайд чейна от касата за сайд чейн.
Отделно 5 различни баса за DUB частта на песента. Прослушайте примера при клавишните.

Клавишни

Орган звук от 60те L и орган звук реге R
Sculture Synth – L и Vector Synth Р
Резонант, Ice synth, Outlaw, Scary Nights, Scotty, 4 пада. Използвани са звуци от вградения в Logic ES2, Scuplture и ES1 с промяна на настройките, еквилайзер и компресори. Първите два са контролирани ритмически чрез сайд чейна на каса и барабанче (тези, програмирани само за чейн).
Брас с преобладаващи звуци на тромпет – с различен сенд и контролиран НЕсинхронизиран с темпото дилей.

Органи, синтита (сайд чейна),

бас и дроп.

      1stbreakOrganBass
Брас
      DubTrumpet
Преход към DUB частта
      FXLoopBridge2dub

Китара

Peavey, през кубе Pack на Marshall, през Mackie 24:4:2. Чейнът е минат през емулатор на китарен усилвател в Logic, еквилазер със силно орязани ниски и високи, но повдигнати средни, компресиране с рацио 2,1:1 и 27,5 децибела. Вижте снимката за подробности и чуйте аудио при вокалите.

Вокали

Основен + паралелно компресиран + ревърс. Използвах фразата „Лека нощ“, която е ривърс и се появява като тема по време на припева. Беквокали + беквокали през FX (след първата DUB част). Някои части на вокала са семплирани и изсвирени в EXS24.

Вокал и бек вокали с FX
      VoxFilter
Китара с вокал
      GuitarVox

FX

Използвани са следните ефекти, като никой от тях не е insert на канала. Short delay, Reverb за инструменти, Reverb за вокала. Отделно са ползвани два дилея – единият за китарата, а другия за брас секцията, които НЕ СА синхронизирани с темпото на песента, но са автоматизирани както при сенд, така и крос от ляво – дясно (респективно дясно – ляво, както и фийдбека).

Групи

Всички инструменти бяха изпратени в групи. Ударни, клавишни, басове, вокали, ефекти и т.н. По този начин имах бърз и сигурен контрол върху нивата на всяка група. Групите бяха изпратени към

Stereo Bus

Абсолютно нищо – използвах вграденият на Logic Multimeter, както и Еквилайзер, включен на анализатор, за да следя нивото на честотите и силата на изходящият сигнал. Експортнатият стерео файл е в 24 бита и после вкаран в нов проект за допълнително редактиране, преработка и мастериране. Личното ми мнение е, че тук не трябва да търсите POWER и да не прекалявате с нивата на изходния сигнал. Златното правило е -12 дБ.

Мастериране.

Стерео файлът, експортнат от проекта беше допълнително редактиран и с множество процеси. Да не забравя и автоматизацията, използвана в началото и края на песента. По този начин те минаха през емулатор на китара, Low Pass филтър, любимият ми емулатор на грамофонна плоча на Izotope. Автоматизацията ми помогна да променя във времето тяхното присъствие. Използвах автоматизация и за Volume на стерео файла.
На самият канал чейнът беше Saturation, компресор, EQ, Мултипрессор (мултибенд компресора на Logic), компресор, лимитер и Vinyl (на Izotope). Някои бяха включвани от автоматизацията на определени места. Също имах и допълнителен сенд към AUX с втори Vinyl, отново автоматизиран за включване – изклюване, както и различен брой пукания и т.н. Еквилазерът и Мултибенд процесорът бяха ползвани за подтискане на различни честоти. компресорите бяха на URS Strip – комбиниран chanel strip, с много лека компресия и еквилайзер. Последният компресор вземаше само 3-5 дБ.

На стерео буса (изхода) изпозлвах емулация на китарен усилвател, автоматизиран да се включва в началото и края на песента, еквилайзер за отнемане на някои честоти (особено бас и високи), Saturation (емулация на магнетофонна лента), Loudness Maximizer без никакви настройки, и лимитер.

Ето и крайният резултат. Надявам се статията да Ви е харесала и да имате полза от нея. Разгледайте и снимките, които ще Ви помогнат да разберете процеса визуално. Ако имате въпроси относно ремикса, ще се опитам да Ви отговоря. Файловете са с по-ниско качество, за по-бързо онлайн прослушване, а е и възможно да имат дигитален дроп на някои места.

      GoodNightOstavaMaster

От: (Mister J)

Остава – Лека нощ ремикс
5 (100%) 6 votes
Остава – Лека нощ ремикс

Можете да коментирате чрез:

Loading Facebook Comments ...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *